Hanex Hospitality Group, van Rob van Herpen, opende met Jeroen Veldkamp, Rob Bongers van Jan-Willem van der Aa deze maand hun tweede The Villy-vestiging in Rotterdam: The Villy | Terraced Tower. Ze hadden al een vestiging met het horecaconcept in Amsterdam, namelijk The Villy | Rhapsody. Hun nieuwste locatie is gevestigd in het Maritiem District in appartementencomplex The Terraced Tower, om de hoek van de beroemde Markthal.
Bij The Villy draait alles om het creëren van een hechte en sociale community. The Villy wil een knusse, dorpse omgeving bieden te midden van de dynamische stad. De community staat bekend om haar lokale betrokkenheid en het team van The Villy is vastbesloten om al het moois dat de buurt te bieden heeft, een plek te geven.
Rob van Herpen, directeur Hanex Hospitality Group: “Steeds meer mensen voelen de behoefte om onderdeel te zijn van een community, vooral in de stad waar de anonimiteit hoog is. Daarom combineren we bij The Villy de voordelen van het stadsleven met die van het dorpsleven. Het is het beste van twee werelden, waar inwoners van de stad toch dat gemeenschapsgevoel kunnen ervaren en samen extra waarde kunnen creëren. Dit gaan we onder andere doen door het organiseren van evenementen, borrels, feesten en diners.”
The Villy | Terraced Tower is een oase van rust in het snelle en drukke stadsleven. Het biedt een plek om te ontmoeten en te werken. Geniet van een cappuccino met bananenbrood, kies tussen de middag voor een belegde boterham of eet in de avond mee wat de pot schaft.
Naast een compleet aanbod op het gebied van eten en drinken, biedt The Villy | Terraced Tower ook volop ruimte om te werken en te ondernemen in de co-work space. Zo zijn er flexibele werkplekken, vergaderruimtes en privékantoren. The Villy Works hanteert hiervoor een betaalsysteem per minuut. Naast hard werken vinden ze het bij The Villy ook belangrijk om een community space te creëren voor ondernemers, ZZP’ers en (thuis)werkers. Samen met de community zullen er workshops, borrels en netwerkevenementen georganiseerd gaan worden.
Naast een uitgebreide ontbijt- en lunchkaart, biedt de horecazaak elke week twee verschillende dineropties aan waarvoor je je kunt aanmelden. Daarnaast krijgen koks de kans om hun culinaire talenten te delen en om anderen kennis te laten maken met authentieke gerechten uit hun cultuur. Zowel op het menu als in de buurtwinkel ontdekken gasten en bezoekers een assortiment van producten die passen bij het dorpse karakter. Dat zie je terug in de lokale samenwerkingen. Zo koop je er Italiaanse producten die geïmporteerd worden door de bovenbuurman, geniett je van filterkoffie van Harvest Cafe & Bakery en proef je bieren van Kaapse Brouwers tijdens de borrel.