Entree Awards 2021: winnaar categorie 'Best New Hospitality Project'
In de categorie 'Best New Hospitality Project' van de Entree Awards 2021 is Westfield Mall of the Netherlands in Leidschendam bekroond met de Entree Award. Bij de jury schieten superlatieven tekort. Westfield Mall of the Netherlands is groots, spectaculair en on-Nederlands, én imponeert met zijn architectuur. Een sfeervolle bestemming bomvol horeca, retail, entertainment, gastvrijheid en design.
Foto in de header: Ming Chao
Foto's: Joni Israeli
'Best New Hospitality Project': Westfield Mall of the Netherlands
Deze ijzersterke en grootschalige projecten zijn een inspiratie voor de branche én misschien zelfs voor andere branches. Verschillende elementen worden gecombineerd en versterken elkaar. In deze categorie kijkt de jury naar wie van de genomineerden dit het best tot uitvoering brengt.
Juryrapport
De designs komen op een bijzondere manier tot stand. Het eigen ontwerpbureau Concept Studio kijkt met de ondernemer hoe het DNA van een bedrijf het best naar voren komt op deze locatie, maar wel op zo’n manier dat het ook bij de uitstraling van Westfield Mall past. Op die manier wordt ervoor gezorgd dat alle bedrijven in de mall een eenheid uitstralen én wordt een ondernemer geholpen om het beste eruit te halen. Voor potentiële huurders wordt vaak een gedetailleerde 3D-film gemaakt met een ontwerpidee. Dat de ondernemer samenwerkt met de vastgoedpartner, zie kunnen we zien als een nieuwe manier van ondernemen. Een mooie win-win!
Winnaar: Westfield Mall of the Netherlands
Het voormalige winkelcentrum Leidsenhage werd afgelopen vijftien jaar door Unibail- Rodamco-Westfield (URW) volledig verbouwd en fors uitgebreid. Kosten: meer dan zeshonderd miljoen euro. Het resultaat? De gloednieuwe Westfield Mall of the Netherlands in Leidschendam is groots en spectaculair en zit vol horeca én design.
De internationale vastgoedontwikkelaar verwacht twaalf tot vijftien miljoen bezoekers per jaar naar het complex te trekken. Aan het aanbod zal het in elk geval niet liggen: honderden winkels, waarvan veel vernieuwende flagshipstores, een Kinepolisbioscoop met elf zalen, tientallen restaurants, foodkiosken, een indoor versmarkt, Instagrammuseum, bowlingbanen en andere leisure-attracties moeten bezoekers een zogeheten ‘360 graden-experience’ geven.
Compleet dagje uit
Met de opening van leisure en horeca staat Westfield Mall of the Netherlands garant voor een compleet dagje uit. De diverse flagshipstores, de hoogwaardige architectuur (MVSA Architects onder leiding van Roberto Meyer), onderscheidende horecagelegenheden, bijzondere evenementen en breed aanbod aan leisure maakt Westfield een uitzonderlijke locatie in Nederland. “We zijn ontzettend blij dat we met het eet- en uitgaansgedeelte bezoekers een compleet dagje uit kunnen bieden”, aldus Teun Koek, DirectorWestfield Mall of The Netherlands.
De categorie Best New Hospitality Project wordt mogelijk gemaakt door: Studio Rehab
Bekijk hier alle winnaars van de Entree Awards 2021
1. Winnaar in de categorie 'Best New Hotel 1 - 50 Rooms'
2. Winnaar in de categorie 'Best New Hotel 50 - 100 Rooms'
3. Winnaar in de categorie 'Best New Hotel 100+ Rooms'
4. Winnaar in de categorie 'Best New Holiday Concept'
5. Winnaar in de categorie 'Best New Hospitality Project'
6. Winnaar in de categorie 'Best New Restaurant Design'
7. Winnaar in de categorie 'Best New Restaurant & Bar'
8. Winnaar in de categorie 'Best New Dining Experience'
9. Winnaar in de categorie 'Next Generation'
10. Winnaar in de categorie 'Best New Cocktailbar'
11. Winnaar in de categorie 'Best New All Day Concept'
11. Winnaar in de categorie 'Best Bartender'
12. Winnaar in de categorie 'Ondernemer van het Jaar'
Schrijf je gratis in voor onze nieuwsbrief en ontvang wekelijks:
- De nieuwste trends en ontwikkelingen binnen de Horeca
- Culinaire en interieur inspiratie
- Exclusieve content zoals: artikelen, interviews en ondernemersverhalen