In de categorie 'Next Generation' is STACH uitgeroepen tot winnaar tijdens de Entree Awards 2021. STACH is volgens de jury een krachtig merk dat geen boodschap heeft aan traditionele grenzen en groeit door samen te werken met anderen.
Foto in de header: Ming Chao Foto's: Lara Stok
'Next Generation': STACH
De categorie Next Generation heeft ieder jaar een wisselend topic dat aansluit op de huidige horeca-ontwikkelingen. Dit jaar staat ‘merkontwikkeling en -beleving’ centraal. Branding dus. De jury kijkt of de branding doordacht en consequent wordt doorgevoerd en of het zorgt voor connectie met de doelgroep en terugkerende gasten (of klanten).
Juryrapport
EWat is eigenlijk horeca? Deze categorie heeft door een andere bril naar die vraag gekeken. De afgelopen twee jaar is er veel veranderd in de wereld van horeca. Winkel, restaurant, pop-up, bezorging, gemak en gezelligheid, online en offline, alles liep door elkaar.
Als de pandemie een ding heeft aangetoond is het dat goede merken overeind blijven en creativiteit daarin de leidraad is. Zo heeft STACH samen gewerkt met Euro Pizza in Amsterdam, razendsnel een app gelanceerd en culinaire soep gemaakt met topchef Joris Bijdendijk en Samuel Levie.
Daarom is STACH in deze categorie een duidelijke winnaar. Een krachtig merk dat geen boodschap heeft aan traditionele grenzen en groeit door samen te werken.
Winnaar: STACH
Wie zich afvraagt waar de naam Stach vandaan komt, hier is het antwoord: van oprichter Stach Schaberg. Hij begon in 2011 met zijn eerste winkel en meerdere winkels zijn voorzien van horecagelegenheden.
De keten met zaken door heel Nederland werd in 2019 overgenomen door Vermaat. Er zijn inmiddels twintig vestigingen en Stach is uitgegroeid tot meer dan een ‘gewone’ winkel.
Hotelsector Stach heeft afgelopen periode meerdere vernieuwingen doorgevoerd waardoor het merk op meerdere kanalen zichtbaar en vindbaar is. Stach is een merk geworden met een eigen bestel-app, een loyalty-spaarsysteem en eigen delivery- en pick up-dienst. Daarnaast gaat Stach samenwerkingen aan met hotels en is het bedrijf dus ook in de hotelsector terrein aan het winnen.
De categorie Next Generation wordt mogelijk gemaakt door: MAKRO
Bekijk hier alle winnaars van de Entree Awards 2021