Duke of Tokyo in Rotterdam is Best New Entertainment Concept 2024

Duke of Tokyo Rotterdam

Duke of Tokyo in Rotterdam is Best New Entertainment Concept 2024

In de categorie Best New Entertainment Concept is Duke of Tokyo in Rotterdam uitgeroepen tot winnaar. Het is de derde en grootste locatie van karaokebar Duke of Tokyo en beschikt tevens over een Japans restaurant: Izakaya Duki. Eigenaren zijn Has Peters Sengers, Wessel Kruyt en Ben Warren. De jury: "Je zit in een compleet bedachte wereld, maar door het leuke personeel voelt het allemaal oprecht." In dit artikel lees je het juryrapport.

Foto's: Tatiana van Waveren

De categorie Best New Entertainment Concept wordt mede mogelijk gemaakt door NordCap Nederland en Chaud Devant.

 

 

Juryteam Best New Entertainment Concept

  • Kees Ndeke - conceptontwikkelaar en expert nightlife
  • Vincent van Dijk - trendwatcher en hotel-expert

Over Duke of Tokyo in Rotterdam

In Duke of Tokyo huren gasten samen met vrienden, collega’s of familie een karaoke-booth. Het horecaconcept heeft ook vestigingen in Amsterdam en Utrecht, maar die in Rotterdam is extra speciaal. Naast privé-karaokekamers en een bar zit hier namelijk ook een restaurant: Izakaya Duki. Op het menu staan klassieke, huisgemaakte gerechten zoals yakitori, takoyaki, sake clams, agedashi tofu en salmon tataki. Gasten begeven zich bij binnenkomst al meteen in een andere wereld, waarbij elke centimeter custom made gedecoreerd is. Eigenaren zijn Has Peters Sengers en Wessel Kruyt, samen met hun Britse compagnon Ben Warren.

*Lees het juryrapport onder de foto's
Nieuwsbrief_Duke of Tokyo
Duke-of-Tokyo-ovv-Tatiana-van-Waveren (2) Duke-of-Tokyo-ovv-Tatiana-van-Waveren (3)

Juryrapport

Concept  

"Bij deze derde vestiging van Duke of Tokyo voel je de jarenlange ervaring, gecombineerd met een vernieuwingsdrang en grenzeloze ambitie van de ondernemers. Aan de cocktailbar en private karaoke-rooms is een Japans toprestaurant toegevoegd: Izakaya Duki. Dit maakt het trendsettende karaoke-concept helemaal af en zorgt voor de winst in deze categorie."

Food & Beverage  

"De cocktails, de Japanse bites, de sake, de bieren. De horecakant legt sinds dag een de basis voor het succes van Duke of Tokyo. Hier is nu een speakeasy-achtig toprestaurant aan toegevoegd met een geweldige wagyu die op je tong smelt. Wagyu in een karaokebar, wat willen we nog meer? Daarnaast fijne Japanse tapas om te delen en Aziatisch geïnspireerde topcocktails. Het zorgt voor de perfecte basis in je buik, zodat je daarna lekker door kunt blijven bestellen vanuit je booth. Het restaurant is overigens ook leuk genoeg om zonder karaoke heen te gaan. "

Design 

"De uit de filmwereld afkomstige artdirector en setbouwer Goof Vermeulen is totaal losgegaan op het design van de bar, de karaokekelder en de izakaya. Elke vierkante centimeter van deze zaak is voorzien van unieke Japanse decoratie die je meezuigt in een wonderlijke Aziatische wereld met een wirwar van Japanse karakters, lampionnen zwaaiende gelukskatten, een maquette van een miniatuurstad en een mooie balans tussen kleurrijke knipperlichten en de spannende duisternis van de nacht. Het design is doordacht met veel oog voor detail. "

Sfeer & Service  

"De karakters die je ontvangen zijn net zo kleurrijk, grappig, warm en internationaal als het design van de zaak en completeren daarmee het concept. Je zit in een compleet bedachte wereld, maar door het leuke personeel voelt het allemaal oprecht. Een vakantie in eigen stad, al is de plek leuk genoeg om ook mensen uit de rest van Nederland naar Rotterdam te trekken."

Ondernemerschap 

"Ondernemers Has Peter Sengers en Wessel Kruyt hebben oneindig plezier in hun werk en die energie voel je doorstralen in het design en in het hele team dat hun droom dagelijks tot werkelijkheid brengt. Ondanks de groei blijven zij persoonlijk betrokken bij elk detail en klussen ze gerust mee tot alles perfect is. Het concept is klaar om wereldwijd uitgerold te worden, al is de groeistrategie nog niet helemaal duidelijk. Iedere Duke of Tokyo is totaal verschillend en dit kan wellicht tot verwarring zorgen."

Over de categorie Best New Rooftop

De mix tussen iets doen en horeca smelt steeds vaker samen. In deze categorie kijken we naar concepten waarbij de gast actief meedoet. Denk aan iets sportiefs of karaoke, omgeven door goede horeca. In dit type horeca versterken de twee elementen elkaar waardoor de verblijfsduur van gasten langer wordt. Welk bedrijf weet dat op de beste manier neer te zetten?

In het artikel 'Entree Awards Best New Entertainment Concept: dit zijn de 5 genomineerden 2024' lees je meer over deze categorie en de andere genomineerden.

Mede Mogelijk gemaakt door

Logo-Nordcap-Chaud-Devant-Entree-Awards-2024

Artikel delen